وظايف چند برابر وظيفه پرداخت مي شود و چندين بار وظيفه بيشتر توسط ارزیابی پرداخت می شود و یا وظیفه بیشتر توسط اداره انجام می شود. در قانون مرکزی تعویض، هر دو موقعیت نسبتا مورد رسیدگی قرار می گیرند. این وزارت بازپرداخت وظایف کوتاه مدت و کوتاه پرداخت شده همراه با بهره و مجازات است (بخش ۱۱A ACT)

به همین ترتیب، متقاضی حق درخواست بازپرداخت را دارد، در صورتی که وظیفه بیشتر پرداخت شود، یا اگر ارزیابی مجاز است بازپرداخت تحت برخی طرح های تبلیغاتی دولت را برای مثال تحت قانون ۱۸ و ۱۹ قانون منیزیم مرکزی ۲۰۰۲ این مقاله فقط یک تلاش فروتنانه برای برجسته کردن الزامات اساسی بازپرداخت موجود در ارزیابی در بند ۱۱B قانون مالیات مرکزی، (به طور موثر بخش ۲۷ قانون سفارشی)، که به شرح زیر است: –

بخش ۱۱B، ادعای بازپرداخت [وظیفهوبهره،درصورتوجود،پرداختشدهدر چنین وظیفه] –

(۱) هر فردی که درخواست بازپرداخت هر گونه وظیفه مالیات غیر مستقیم و بهره را دارد، در صورتی که وظیفه مالیات غیر مستقیم و منافع باشد، در صورتی که هر گونه پرداختی با چنین پرداختی به متقاضی می تواند درخواست بازپرداخت چنین وظیفه ای را به [Assistant Commissioner of Central Excise or Deputy Commissioner of Central Excise] منقضی شدن [one year] [from the relevant date] [[in such form and manner] ممکن است تجویز شود و درخواست باید همراه با شواهد مستند یا دیگر (از جمله اسناد مندرج در بخش ۱۲A) به عنوان متقاضی ممکن است که تأیید کند که میزان وظیفه مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با این ادعا که بازپرداخت ادعا شده است از او جمع آوری و یا پرداخت شده است و بروز چنین وظیفه [duty and interest, if any, paid on such duty] توسط او به هر شخص دیگر منتقل شده:

ارائه شده است که در صورتی که درخواست بازپرداخت قبل از آغاز قانون Akis و مقررات گمرکی (اصلاحیه) ۱۹۹۱، ساخته شده است، چنین درخواستی در این بخش در نظر گرفته شده است به عنوان اصلاح شده توسط این قانون و همان باید مطابق با مقررات بخش (۲) جایگزین شده توسط آن قانون:]

[ ارائه شده است بیشتر] محدودیت [one year] اعمال نمی شود در صورتی که هر وظیفه تحت اعتراض پرداخت شده است ……………………… ……………………… ……………………………………………………………. …………………………………………………………………… …………………………………………

در صورتی که فوق الذکر در بند ۱۱B قانون قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، ما می بینیم که هر فرد می تواند بازپرداخت وظیفه اخذ مالیات را قبل از انقضای یک سال از تاریخ مربوطه، زمانی که وقوع وظیفه او توسط هر شخصی دیگر به خاطر راحتی ما در مورد موضوع فعلی تحت عنوان زیر بحث خواهیم کرد: –

A) کسي است که مي تواند درخواست بازپرداخت را بدهد: – زبان مورد استفاده در بند ۱۱B "هر شخصي" است و بنابراين هرکس مي تواند ادعاي بازپرداخت وظيفه کند درخواست برای همین. کلمه هر فرد در قانون تعریف نشده است، اما از طریق اعلام قضایی، پرداخت شده است که بازپرداخت می تواند توسط ارزیابی که وظیفه پرداخت کرده است یا توسط خریدار که بر عهده وظیفه او بوده است. [McNallyBharatEngineeringVCCE2006(194)ELT318(CESTAT)،VSTدقیققطعاتVCCE2003(157)ELT493(CESTAT)

B) تاریخ مربوط به پر کردن بازپرداخت: – بند ۱۱B قانون مالیات مستقیم مرکزی می گوید که درخواست بازپرداخت باید قبل از صدور مجوز مربوطه طی یک سال تاریخ مربوطه. در حال حاضر سوال این است که آیا تاریخ مربوطه خواهد بود و آن را در بند (ب) توضیح بخش ۱۱B قانون اکسیژن مرکزی تعریف شده است. و این نقطه شروع تاریخ مربوطه را تحت شرایط مختلف توضیح می دهد، بند (B) توضیح به شرح زیر است: –

ب) "تاریخ مربوط" به معنای –

(a) در مورد کالاهای صادر شده از هند که در آن بازپرداخت وجه مالیات غیر مستقیم پرداخت شده در مقایسه با کالاهای خود و یا مواد مورد استفاده در تولید کالاها مورد استفاده قرار می گیرد

(i) اگر کالا توسط دریا یا هوا صادر می شود، تاریخی که کشتی یا هواپیما که در آن کالاها بارگیری می شود، هند را ترک می کند یا

(ii) اگر کالا توسط زمین صادر می شود، تاریخی که این کالاها مرز عبور می کنند، یا

(iii) اگر کالاها توسط پست صادر شوند، تاریخ ارسال کالاها توسط اداره پست مربوط به محل خارج از هند؛

(ب) در مورد کالاهای بازپرداخت شده، تصفیه، ترمیم، و یا تحت هر فرایند مشابه در هر کارخانه، تاریخ ورود به کارخانه برای اهداف مورد نظر؛

(ج) در مواردی که کالاهای مورد نیاز برای ضمانت نامه ها در صورت برداشتن برای مصرف خانگی، اما در مواردی که خارج از هند صادر می شوند، مورد نیاز باشند، اگر پس از خارج شدن از کارخانه ای برای صادرات خارج از هند، به کارخانه بازگردانده شود ، تاریخ ورود به کارخانه؛

(d) در مواردی که یک تولید کننده بخواهد مبلغی را برای یک دوره مشخص براساس نرخ تعیین شده توسط دولت مرکزی با اعلام خبر رسمی در تخلیه کامل مسئولیت خود برای وظیفه اگر تولید پس از تولید توسط پرداخت کننده بر مبنای چنین نرخی برای هر دوره انجام شده باشد، اما قبل از پایان دوره آن، این میزان کاهش می یابد، تاریخ چنین کاهش؛

[(e)درموردشخصدیگری،جزتولیدکننده،تاریخخریدکالاتوسطاینشخص؛

[(ea) In the case of goods which are exempt from payment of duty by a special order issued under sub-section (2) of Sec 5A, the date of issue of such order]

(eb) در صورتی که وظیفه مالیات بر ارزش افزوده به طور موقت به موجب این قانون یا مقررات مندرج در آن به طور موقت پرداخت می شود، تاریخ تنظیم وظیفه پس از ارزیابی نهایی آن؛

(ec) در صورتی که وظیفه ناشی از قضاوت، حکم، دستور یا جهت اختیارات دادگاه، دادگاه تجدید نظر یا هر دادگاه، تاریخ چنین حکمی، حکم، حکم یا جهت، قابل برگشت باشد]

(f) در هر مورد دیگر، تاریخ پرداخت وظیفه.]

C) محدودیت: – محدودیت زمانی تعیین شده در بخش ۱۱A یک سال از تاریخ مربوطه است. بنابراین، درخواست بازپرداخت باید در طول سال پر شود و این مقررات اجباری است. هر گونه بازپرداختی که پس از تاریخ تعیین شده به اتمام می رسد نمی تواند اعطا شود. [escorts limited V. UOI 1998 (97) ELT 211(SC), Porcelain Electrical Mfg. Co V. CCE 1998(98) ELT 583(SC)].،

با این وجود محدودیت یک سال در مواردی که وظیفه تحت اعتراض پرداخت شده است (با توجه به بخش ۱۱B CEA) قابل اجرا نخواهد بود. اگرچه محدودیت زمانی که در قانون تعبیه شده است باید به شدت پایبند باشد، اما در مواردی که در زمان اعلام نتایج قضائی برگزار می شود، قابل اجرا نخواهد بود، به شرح زیر است: –

a) وظیفه تحت اعتراض پرداخت می شود … این ضمانت در عمل با تأخیر از تاریخ ۱۰٫۰۵٫۰۸ وارد شده است، اما حتی قبل از برگذاری آن، زمانی که وظیفه تحت اعتراض پرداخت می شود، زمانی قابل اجرا نیست [ CCE V. Flotech power 2005(187) ELT 399(CESTAT)., CCE V. Allied Photographic 2004 (166) ELT 3 ( CESTAT)]

هنگامی که ماده تحت دعوی قرار می گیرد، هر گونه پرداختی پرداخت می شود که تحت اعتراض انجام می شود و محدودیت یک سال تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. [ CCE V. klasspak P ltd 2005 (179) ELT 365 (CESTAT)., Parle Biscuits V. CC 2006(199) ELT 146 (CESTAT)].

b) بازپرداخت به موجب حکم محاکمه: – در صورتی که وظیفه به عنوان نتیجه دادرسی، حکم، حکم، جهت اختیارات دیوان عالیه یا دیوان محاکم و هر دادگاه قابل بازگشت است، تاریخ چنین حکمی، فرمان، سفارش یا جهت تاریخ مربوط به هدف درخواست بازپرداخت باشد [ Explanation (B) sub clause (ec) of Sec 11A CEA. In the circumstance mentioned above the refund can be given on the basis of original refund claim and filling of fresh application is not necessary [spic ltd V. CC (2007) 209 ELT 91 (CESTAT)]،

ج) پول سپرده شده در PLA: – از آنجا که پول موجود در PLA متعلق به بازرس ارزیابی همان می تواند در هر زمان پر شود. [Navdeep Packaging Industries V. CCE 2007(210) ELT 417 (CESTAT)].،

د) پیش ضمانت وظیفه: – از آنجا که پیش شرط رسیدگی تقاضای تجدید نظر است و بنابراین هیچ محدودیت زمانی قابل اجرا نیست.

اینها مواردی هستند که در آن زمان نباید برحق بودن زمان ادعایی اصرار ورزید، با این وجود به جز موارد ذکر شده در بالا، زمانی که توسط دادگاه ها برگزار شد، محدودیت یک ساله قابل اجرا نیست.

D) شرایط برای بازپرداخت: – اساسا دو شرایط وجود دارد که گناهکار نیستند برای ادعای بازپرداخت، اولا وظیفه باید سپرده شود و در مرحله دوم بروز یا بار وظیفه به شخص دیگری منتقل نشده است به جز شخص متقاضی بازپرداخت.

E) هنگامی که ارزیابی / خریدار مجاز است بازپرداخت شود: – بخش ۱۱B (2) CEA می گوید هر مبلغ بازپرداخت برای که متقاضی حق است تعیین می شود و به صندوق رفاه مصرف کننده اعتبار می دهد. با این حال، بند ۱۱B (2) می گوید که بازپرداخت به متقاضی در موارد زیر پرداخت می شود: –

a) برای تخفیف وظیفه در مورد صادرات کالا

b) بازپرداخت اعتبار Cenvat که ممکن است در فرآیند تولید در رابطه با کالاهای صادر شده از هند انباشته شود.

ج) بازپرداخت وظیفه تحت هر قاعده یا اخطار

برای تمام موارد فوق، فردی که تقاضای بازپرداختی را که وظیفه خود را پرداخت کرده است، برای شخص دیگری صادر شده است. بار بودن برای اثبات این که میزان بروز وظیفه به تصویب نرسیده است، همیشه بر فردی که ادعا می کند بازپرداخت را متوقف می کند، زیرا پیش شرط قانونی وجود دارد که همان رویه خریداری شده است (بند ۱۲B CEA، موازی فصل ۲۸ D قانون سفارشی)،

F) دکترین غنی سازی ناعادلانه: – موضوع اصلی بازپرداخت همانطور که در بند ۱۱B قانون ارائه شده است کمک به یک ارزیابی واقعی در دریافت وجوه بیش از حد پرداخت شده است یک حق را که به او داده شده است تحت قانون اجرا کنید همان طور که در قبال اعلامیه های متعدد قضایی حکم می کند که بازپرداخت تنها زمانی قابل اجرا است که وظیفه بروز رسانی صورت نپذیرفته است. در واقع این الزام قانونی قانون است که در صورتی که وظیفه جمع آوری مالیات از خریدار همان هزینه را بلافاصله پس از سپردن به دولت بدهد. (بخش ۱۱D CEA)

بنابراین هیچ کس حق ندارد که وظیفه خود را از هر دو به دست آوردن وظیفه از طرف خریدار به عهده بگیرد و به طور همزمان ادعای بازپرداخت را از دولت بگیرد. اما کاربرد غنی سازی ناعادلانه در بعضی موارد به عنوان مقررات مندرج در بند ۱۱B (2) قانون آمده است.

G) محدودیت زمانی برای پرداخت بازپرداخت: – بخش ۱۱BB دستور داد که هر وظیفه ای که باید در مدت سه ماه از تاریخ دریافت درخواست در بخش ۱۱ (۱) بازپرداخت شود و انجام نشده باشد بنابراین متقاضی حق بهرهبرداری (کمتر از ۵٪ و نه بیش از ۳۰٪ در سال به عنوان تعیین شده توسط دولت مرکزی) خواهد بود. پیش فرض Sec 11BB به صورت خودکار در صورتی اجرا می شود که بازپرداخت در سه ماه تأیید نگردد. مسئولیت باید توسط کمیسر برای عدم رفع ادعای بازپرداخت در مدت سه ماه از تاریخ دریافت درخواست تعیین شده [CBE&C circular no 670/61/2002-CX Dated 01.10.02]

بازپرداخت وظیفه اختیاری از اداره نیست و در واقع این موضوع حق است برای ارزیابی کننده و یا متقاضی با توجه به این واقعیت است که بند ۱۱B CEA جزء مفید مفاد مورد نظر برای کمک به ارزیابی واقعی است.

منبع

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما