کتی کاپرینو کارشناسی اســت که ســال‌ها به‌عنوان روانشناس کار کرده‌ تا طرز تفکر افراد مختلف را اصلاح کند و به صاحبان مشاغل مدیریت کارشان را آموزش دهد. در این مقاله تفکر مؤثر بر کار را از زبان او بررسی می‌کنیم.

کتی کاپرینو، روان‌شناس و کارشناس کسب و کار، در مقاله‌ای تأثیرات تفکر بر پیشرفـــــت کسب و کار را این‌گونه توضیح داده اســت:

بگذارید داســتان شخصی زندگی‌ام را برایتان تعریف کنم. من ســال‌ها به‌عنوان بازاریاب یک شرکت مشغول به کار بودم؛ اما یک روز تصمیم گرفـــــتم شغلم را تغییر دهم و روان‌شناس خانواده شوم. در طول گرفـــــتن مدرک ارشد روانشناسی، شیفته‌ی حوزه‌ی آموزش و مربی‌گری شدم و پس از گرفـــــتن مدرک تحصیلی خودم را به‌عنوان «مربی خانواده» معرفی کردم.

پس از آن با سیل عظیمی از دردسرات خانوادگی و شخصی افراد شامل: طلاق، افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر، خودکشی، دردسرات سلامتی، سوء اســتفاده‌ی فیزیکی و عاطفی، بحران‌های ارتباطی، چالش‌های شغلی، مسائل مالی، تعارضات بین فردی، خانوادگی و… روبرو شدم. اما با گذشت زمان تجربه‌ی کاری‌ام بیشتر شد و خوشحالم از اینکه به‌مرور توانستم حالت روحی مراجعه‌کنندگانم را در بدو ورودشان به دفتر تشخیص دهم. البته درک نیاز واقعی مخاطب به تمرین و تکرار و تجربه نیاز دارد.

2011dbbb bdc3 4dbd adce 2115d4e3e62b پیشرفـــــت کار در گرو تفکر شما اســت

درواقع خدمت‌رسانی به مشتری طریقه‌های مختلفی دارد و هر شخصی به شیوه‌ی خودش آن‌ را انجام می‌دهد. اما حیاتی اســت که بدانید به‌عنوان یک کارآفرین، مدیر، مشاور، مربی موفق و…در هر شغلی به چه کسی خدمت‌ می‌کنید؟ و چگونه می‌توانید از علوم جامعه‌شناسی و روان‌شناسی برای شناخت مخاطبتان کمک بگیرید و مشتری ایده‌آل خود را تعریف کنید؟

پس از ســال‌ها تجربه در زمینه‌ی مربی‌گری و درمان، این را دریافته‌ام که اگر تمرکزتان را بر کارهایی بگذارید که جاذبه و کششی نسبت به آن ندارید و از لحاظ روحی راضی‌تان نمی‌کند، احتمال موفقیتتان بسیار کم اســت و سوددهی کسب‌ و کارتان پایین می‌آید. باید شغلی را انتخاب کنید که حل کردن چالش‌های آن را نیز دوست داشته باشید. این موضوع اولین گام در راه‌اندازی یک کسب‌وکار قوی و درک نیاز مشتری اســت.

سه اثبات برای تأثیر تفکر بر کسب‌وکار

۱‐ اســتفاده از تجربیات شخصی‌ می‌تواند سبک کارتان را تغییر دهد

ارائه کردن تجربیات شخصی و اطلاعاتتان به مشتری، باعث هدایت و حمایت افراد می‌شود و دردسرات مخاطبتان را رفع می‌کند. این همان کاری‌ اســت که رهبران انگیزشی، معلمان و حامیان انجام می‌دهند و از تجربیات بد خود برای راهنمایی و الهام دیگران اســتفاده می‌کنند.

خاطرات شخصی‌تان را حتی اگر بد و ناراحت‌کننده هستند به اشتراک بگذارید و آن‌ها را پنهان نکنید. با عنوان کردن آن‌ها خود واقعی‌تان را نشان می‌دهید و اعلام می‌کنید که چه سختی‌هایی تجربه کرده‌اید؛ در نتیجه افراد بیشتری جذب داســتان زندگی‌تان می‌شوند و اعتماد بیشتری به خدمات و کسب‌ و کارتان پیدا می‌کنند.

f8e774d0 b7a8 4c84 91a2 ff1361401dc5 پیشرفـــــت کار در گرو تفکر شما اســت

۲‐ مردم می‌خواهند از یک متخصص واقعی کمک بگیرند

امروزه مردم برای سرمایه و وقت خود اهمیت بسیار زیادی قائل‌اند و در مورد مشاور، مدرس، صاحبان مشاغل و خدمات، بیشتر تحقیق می‌کنند تا مطمئن شوند شما شخصی حرفه‌ای و باتجربه هستید و می‌توانید بر چالش‌ها غلبه کنید. برای مثال وقتی شخصی به مشاوره مراجعه می‌کند، دردسرات خانوادگی و شغلی دارد و می‌خواهد مشاوری با تجربیات مشابه به او آرامش خاطر و انگیزه‌ی تلاش و بهبود شرایط بدهد. درواقع کمک‌های داوطلبانه‌ای که شما ارائه می‌دهید کیفیت خدماتتان را بالا می‌برند و به مشتری اطمینان می‌دهند هزینه‌ای که صرف کرده، مفید بوده اســت.

حوزه‌ای را که می‌خواهید در آن متخصص شوید، انتخاب کنید. تحقیق کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید و دوباره و دوباره درباره‌ی خودتان فکر کنید. متخصص شدن زمان می‌برد و مسئولیت‌پذیری می‌خواهد. پس خوب فکر کنید که از پس چالش‌های چه شغلی برمی‌آیید و در چه مقامی می‌خواهید به مشتریانتان خدمت‌رسانی کنید.

۳‐ تمام دردسرات زمین به دست شما حل نمی‌شود

در کنار تمام مواردی که در بالا گفته شد، شما باید بدانید که نمی‌توانید تمامی دردسرات زندگی مشتریانتان را حل کنید و این توانایی و وقت گذاشتن سقف محدودی دارد و رسیدگی به تمام دردسرات غیر ممکن اســت. پس در همه‌ی زمینه‌ها اعلام آمادگی نکنید و فقط در یک یا دو موضوع مشخص متخصص شوید.

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

نوشته پیشرفـــــت کار در گرو تفکر شما اســت اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما